Un glob mare intr-un blog mic !!!

marți, 29 noiembrie 2011

O dovada importanta a stat cîtiva ani intr-un sertar

Stefan | 18:28 |

O DOVADA IMPORTANTA A STAT CATIVA ANI INTR-UN SERTAR

O bucata de roca care a fost lasata de cativa ani intr-un sertar la Universitatea Aberdeen s-a dovedit ca a apartinut unui asteroid ce a lovit Terra in urma cu 140 de milioane de ani.
Ramasita stravechiului corp ceresc a fost descoperit de Dr. Gordon Walkden in Bristol in urma cu cativa ani, dar a pus-o asa, fara sa o examineze, intr-un sertar al biroului sau. 

Se spune ca este prima dovada a existentei unui asteroid cu un diametru de peste trei kilometri, relateaza "Daily Record". 

Corpul ceresc a intrat in atmosfera terestra in urma cu 140 de milioane de ani, iar in urma impactului s-a produs o explozie de 40 de milioane de ori mai puternica decat cea nucleara de la Hiroshima. 

Se crede ca bucati din asteroid s-au imprastiat pe o distanta de mii de kilometri. Dr. Walkden si-a dat seama ca piatra lui este foarte importanta imediat dupa ce s-au descoperit dovezi clare ale distrugerii dinozaurilor in impactul unui asteroid cu planeta albastra. 

El a spus: "Am colectat o bucata dintr-o roca ciudata, cu mici si stralucitoare sfere verzi. Nimeni nu a stiut ce este, asa ca am asezat-o intr-un sertar si am uitat-o acolo pana acum". 

"Apoi, dupa ce au fost emise detaliile impactului asteroidului in Golful Mexic, cel care a ucis dinozaurii, mi-am dat seama ca sferele verzi sunt identice - ceea ce am detinut eu a fost, de fapt, dovada unui impact major al unui asteorid", a continuat omul catedrei. 

Este vechi de 140 de milioane de ani, cand se stie ca a avut loc un impact in Canada. Esantioane din acea roca vor fi expuse la Natural History Museum din Edinburgh (Scotia) si la Universitatea Aberdeen.

0 comentarii:

Arată emoticoane